Slovníček pojmů aneb podle čeho vybrat správné řešení pro vzdálené připojení

00001-4048307772

V naší nabídce najdete několik nejznámějších výrobců řešení pro vzdálené připojení, ale také u nás méně známé.

Pokud jste doposud neměli potřebu řešit vzdálené připojení a hledáte řešení, které bude splňovat Vaše potřeby a ideálně bude za adekvátní cenu, zřejmě jste narazili na některé pojmy, které jsou často u řešení vzdáleného přístupu zmiňovány a Vy nevíte nebo si nejste jistí, co si pod těmito pojmy představit. Proto bychom zde rádi ujasnili nejčastěji používané termíny a parametry, které je potřeba si ujasnit před výběrem správného řešení.

  • Počet uživatelů, kteří se budou připojovat – Pokud je řešení licencováno na uživatele (všechny licence AnyDesk, TeamViewer, některé licence RealVNC, ISL Online a RemotePC) – jedná se o údaj „počet uživatelů“
  • Počet zařízení, ke kterým se budete připojovat – většina licencí jsou omezeny na počet zařízení, ke kterým se lze připojit. U některých licencí je také limitován počet zařízení, ze kterých se budete připojovat.
    • RealVNC má pro své licence stanoven počet zařízení, které lze přidat a připojovat se k nim - s výjimkou RealVNC Connect Enterprise)
    • TeamViewer má pro své licence stanoven počet zařízení
    • AnyDesk má v rámci většiny licencí stanoven počet zařízení s bezobslužným přístupem – lze se však připojit na neomezený počet zařízení (kromě On-Premise řešení, viz níže)
    • ISLOnline – Všechny licence tohoto výrobce jsou bez limitů na počet zařízení. Výjimkou je licence „Pay Per Use“, která je limitovaná k připojení na 5 zařízení.
  • Délka licence – Obvykle jsou licence na časové období 1,2 nebo 3 roky. Někteří výrobci mají cenově zvýhodněnou licenci na delší období, u jiných se délka licence vypočítavá jako násobek roční licence. Na druhou stranu tito výrobci obvykle každoročně zdražují, takže zakoupením delší licence máte možnost si cenu „zafixovat“
  • Počet souběžných připojení – jeden z parametrů, které nejvíce ovlivňují cenu. Jedná se o počet uživatelů, kteří mohou být vzdáleně připojeni ve stejnou chvíli. Např. má-li licence AnyDesk Advanced v základu 2 souběžná připojení, ale může ji používat 50 uživatelů, mohou být v jednu chvíli připojení uživatelé A k PC1 a uživatel B k PC2. Pokud se bude potřebovat připojit ve stejnou chvíli uživatel C k PC3, spojení nebude umožněno a bude muset počkat, až se odpojí uživatel A nebo B.
  • Počet souběžných relací – Některé licence mají dán počet relací na uživatele, tzn. Uživatel A je připojen k PC1, ale pokud se připojí zároveň uživatel A k PC2, není to bráno jako další souběžné připojení, ale jako souběžná relace.
  • Cloud – Pokud uvidíte toto „slůvko“ ve spojení s programy pro vzdálené připojení, je tím určen způsob, jakým se zařízení propojuji. Zvolíte-li licenci, která je „Cloudová“ znamená to, že zařízení musí mít konektivitu do internetu a spojení z jednoho zařízení na druhé je realizováno prostřednictvím serverů. Není však potřeba mít obavy o bezpečnost. Všechna námi prodávaná řešení používají vysokou úroveň zabezpečení.
  • Direct LAN Connectivity – Některá řešení nabízejí možnost připojit se přímo ze zařízení na zařízení. V tomto případě je spojení realizováno přímo a nejde přes žádný server.
  • On-Premise – Varianta pro nejnáročnější uživatele, kteří chtějí mít vše ve své správě. Vhodné řešení např. pro státní správu a společnosti, které pracují např. s citlivými daty. Instaluje se na vlastní server společnosti, který si z internetu stáhne pouze licenci/aktualizace a jinak dokáže celé řešení fungovat v uzavřené síti za Firewallem. Toto řešení nabízí např. RealVNC Connect Enterprise, AnyDesk Ultimate nebo ISL Online Enterprise.
  • Pay Per Use – Jedná se o možnost Cloudové licence řešení ISL Online. Máte možnost zakoupit minuty (dalo by se přirovnat ke kreditu), který se Vám postupně odečítá podle času, který jste připojeni. Platnost zakoupených minut je 12 měsíců

 

Zpět do obchodu